باربری ایران به مونترال با ارزانترین قیمت
مونترال یکی از مهمترین شهر های کانادا است که جمعیت مهاجر ایرانی بسیار زیادی نیز در این شهر زندگی میکنند و همین موضوع سبب شده است که ارسال بار به مونترال به صورت همه روزه و با برنامه ریزی تخصصی توسط شرکت های حمل و نقل انجام پذیرد. ارسال بار به مونترال معمولا برای ارسال بار ها و محموله های شخصی و در برخی موارد کالاهای صادراتی و تجاری انجام میشود که این فرایند به عنوان یک فرایند تخصصی باید توسط شرکت های معتبر و متخصص انجام شود.
برای ارسال بار به مونترال می توانید از طریق روش حمل هوایی و دریایی محموله های مختلف را به این شهر ارسال نمایید اما باید توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها دارای شرایط و ویژگی ها و هزینه های متفاوتی هستند که باید بر اساس نوع محموله و شرایط ان روش مناسبی را انتخاب نمایید.
شرکت حمل و نقل آنی بار به عنوان متخصص ارسال بار به مونترال به صورت همه روزه و تحت پوشش بهترین و کاملترین بیمه نامه و ارزانترین قیمت آماده ارائه خدمات ارسال بار به خارج و باربری به این شهر می باشد و شما عزیزان می توانید از طریق سامانه تلفنی 57669-021 به صورت رایگان با متخصصین ما در تماس باشید. در ادامه به بررسی خدمات ارسال بار به مونترال می پردازیم.
ارسال هوایی بار و کالا به مونترال
حمل و نقل هوایی یکی از سریعترین و محبوبترین روشهای ارسال بار به مونترال است که بیشتر برای ارسال بارهای با ارزش بالا، کالاهایی که نیاز به رسیدن سریع دارند، یا محمولههای حساس به زمان استفاده میشود.
ارسال بار هوایی به مونترال یک روش سریع برای انتقال کالاهای تجاری و اضافه بار مسافری می باشد که با هزینه ای معقول امکان انتقال محموله های شما را فراهم می نماید و بیشتر محموله های ارسالی به مونترال از این طریق ارسال می شوند. در این روش ، محموله های از طریق کارگو هوایی و با استفاده از خطوط هواپیمایی معتبر ایرانی و خارجی منتقل می شوند و نیاز به طی فرایند ساده ای برای انتقال محموله ها وجود دارد.
ارسال بار هوایی به مونترال از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران انجام میشود و از انجایی که پرواز مستقیم از ایران به این شهر وجود ندارد محموله های شما از طریق خطوط هوایی بین المللی مانند امارات و قطر به این شهر منتقل میشوند. از مهمترین ویژگی های حمل هوایی و خدمات فریت بار می توان به مدت زمان کوتاه 3 تا 7 روزه برای انتقال محموله ها اشاره نمود که سبب شده است بسیاری از افراد این روش را برای انتقال محموله های خود انتخاب نمایند.
در فریت بار هوایی به مونترال ، محموله های شما ابتدا بر اساس قوانین بسته بندی که توسط ایرلاین ها مورد قبول هستند بسته می شوند. پس از انجام بسته بندی ، محموله ها از طریق حمل زمینی به گمرک فرودگاه منتقل شده تا فرایند تشریفات گمرکی توسط بازرسین گمرک فرودگاه انجام شود.
پس از طی فرایند بازرسی ، محموله ها برای انجام بسته بندی نهایی ( پالت بندی ) به انبار منتقل شده و سپس برای بارگیری در هواپیما ها آماده می شوند. پس از بارگیری ، محموله ها به مقصد مونترال پرواز نموده و در فرودگاه بینالمللی مونترآل-پییر الیوت ترودو و در قسمت گمرک فرودگاه به شما عزیزان تحویل داده خواهند شد
این روش سریعترین راه برای انتقال محموله ها به مونترال است و هزینه های آن بر اساس وزن و حجم محموله ها مشخص می شود. در صورتی که وزن و حجم محموله شما کمتر باشد هزینه های کمتری نیز پرداخت می نمایید.
در خدمات فریت بار هوایی به مونترال، قیمتها بر اساس وزن بار و نوع ایرلاین انتخابی محاسبه میشوند. این قیمتها به صورت پلهای یا نقطه شکست (Break Point) تعریف میشوند، یعنی هر بازه وزنی تعرفه خاص خود را دارد:
وزن بار | نوع تعرفه | توضیحات |
---|---|---|
15–20 کیلوگرم | مینیمم بار | کمترین وزن قابل محاسبه |
21–45 کیلوگرم | نرمال | تعرفه معمولی برای بارهای متوسط |
46–85 کیلوگرم | تعرفه 45 کیلوگرم | نقطه شکست بعدی |
86–270 کیلوگرم | تعرفه 100 کیلوگرم | کاهش نرخ هر کیلو |
271–495 کیلوگرم | تعرفه 300 کیلوگرم | مناسب برای بارهای حجیم |
496–999 کیلوگرم | تعرفه 500 کیلوگرم | نرخ ثابتتر |
1000 کیلوگرم به بالا | بار توناژی | نرخ ثابت برای هر کیلوگرم |
در سیستم حمل هوایی بار و کالا ، معمولا با افزایش وزن محموله ها ، هزینه های ارسال آنها کاهش می یابد . از همین جهت پیشنهاد میکنیم ابتدا با شماره 57669-021 در تماس باشید و پس از مشاوره تخصصی در خصوص محموله و شرایط آن ، هزینه نهایی برای ارسال بار هوایی به مونترال را استعلام نمایید.
ارسال بار دریایی به مونترال
حمل و نقل دریایی از ایران به مونترال یکی از رایجترین و به صرفهترین روشها برای ارسال بار به این شهر است که امکان انتقال محموله شخصی یا تجاری در حجم بالا را فراهم می نماید.
در این روش ، محموله های شما ( از همه شهر های ایران ) داخل کانتینر های فلزی ( 20 فوت یا 40 فوت ) بارگیری شده و از طریق حمل زمینی به بنادر جنوبی که دسترسی به آب های آزاد دارند منتقل میشوند. پس از انتقال محموله ها به این بنادر ، فرایند تشریفات گمرکی آغاز شده و با ارائه مدارک لازم و انجام بازرسی های کارشناسان گمرکی این فرایند اتمام می یابد.
پس از اتمام فرایند تشریفات گمرکی ، محموله ها برای ارسال به مونترال آماده هستند و فرایند بارگیری در کشتی های بزرگ آغاز می شود.
از انجایی که ارسال دریایی از ایران به مونترال از طریق کشور های واسط انجام میشود ، محموله ها معمولا به دبی منتقل شده و پس از چند روز توقف به سمت مونترال ارسال می شوند. از همین جهت ، ارسال دریایی به مونترال در مدت زمان 40 الی 50 روز انجام میشود اما از نظر هزینه نسبت به حمل هوایی کاملا مقرون به صرفه است.
این روش بیشتر برای انتقال محموله های تجاری و کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار میگیرد و به 2 صورت کانتینر دربستی و اشتراکی در اختیار شما قرار میگیرد.
در فرایند ارسال دریایی به مونترال ، محموله ها به صورت fcl و lcl منتقل میشوند که امکان انتقال با یک کانتینر دربستی و یا کانتینر اشتراکی را فراهم می نماید که در هزینه های انتقال کالا به مونترال کاملا موثر است.
علاوه بر این ، محموله های مختلف بر اساس میزان ارزش آنها تحت پوشش کاملترین و بهترین بیمه نامه قرار میگیرند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و یا خسارت ، هزینه های توسط شرکت بیمه جبران شوند.
برای ارسال دریایی به مونترال پیشنهاد میکنیم ابتدا با شماره 57669-021 در تماس باشید و پس از مشاوره تخصصی با کارشناسان ما بهترین خدمات را با ارزانترین تعرفه ها تجربه کنید.
لیست موارد ممنوعه برای ارسال به مونترال
همانطور که می دانید ورود برخی اقلام به مونترال و یا خروج برخی از اقلام از ایران توسط گمرکات 2 کشور تحت قوانین خاصی ممنوع یا محدود شده اند و امکان ارسال آنها فراهم نیست. از همین جهت ، در صورتی که در محموله شما این موارد وجود داشته باشد ممکن است مشکلاتی از قبیل توقیف محموله ، جریمه مالی و همچنین مشکلات حقوقی برای شما ایجاد شود. از همین جهت اطلاع از امکان یا عدم امکان انتقال کالاها از مهمترین موضوعاتی است که باید قبل از اقدام به ارسال بار به مونترال از ان مطلع بود. در لیست زیر برخی از اقلام غیر قابل ارسال را مشاهده می نمایید:
ممنوعیتهای خروج کالا از ایران (طبق قوانین جاری ایران):
- مشروبات الکلی
- وسایل قمار
- مواد مخدر
- اسلحه سرد و گرم و مواد منفجره
- هر کالایی که با شئونات مذهبی و ملی مغایرت داشته باشد
- اشیای عتیقه و کالاهایی که جنبه میراث فرهنگی دارند
همچنین برخی کالاها برای خروج از ایران محدودیت دارند و نیاز به مجوز دارند، مانند:
- خاویار: تا 125 گرم
- فرش دستبافت: تا 20 متر مربع
- طلا و جواهرات: تا 150 گرم
- ظروف و مصنوعات نقره: تا 3 کیلوگرم
- زعفران: تا 100 گرم
ممنوعیتهای ورود کالا به مونترال :
- مواد مخدر و داروهای غیرمجاز: ورود مواد مخدر و برخی داروهای خاص بدون مجوز قانونی به مونترال ممنوع است. همچنین حمل داروهای مسکن، روانگردان و مرفین به مونترال مجاز نیست مگر با نسخه پزشک و به میزان محدود برای مصرف شخصی.
- سلاحهای گرم و سرد غیرمجاز: ورود انواع سلاحهای گرم بدون مجوز و همچنین برخی سلاحهای سرد مانند تیغههای اتوماتیک و اسپری فلفل ممنوع است.
- مواد منفجره و آتشبازی: ورود مواد منفجره و آتشبازی بدون مجوزهای لازم ممنوع است.
- برخی مواد غذایی:
- گوشت تازه، خشک و پخته نشده: شامل ژامبون و سوسیس.
- تخم مرغ و محصولات فرآوری شده تخم مرغ.
- محصولات لبنی: شیر (خشک، منجمد یا تازه) و سایر محصولات لبنی از برخی کشورها.
- میوهها و سبزیجات تازه: به دلیل خطر انتقال آفات و بیماریها. برخی میوهها و سبزیجات فرآوری شده، کنسرو شده، خشک یا یخ زده ممکن است مجاز باشند (با محدودیت مقدار).
- محصولات حیوانی: لاشه حیوانات شکاری، ماهیهای خاص (مانند ماهی بادکنکی، خرچنگهای چینی، بالههای کوسه).
- گیاهان و محصولات گیاهی غیرمجاز: شامل گیاهان زنده، قلمه، دانه، خاک و برخی محصولات چوبی. هیزم بدون مجوز وارد نمیشود.
- حیوانات زنده، مرده و در معرض انقراض غیرمجاز: ورود برخی گونههای جانوری و گیاهی به دلیل خطر انقراض یا آسیب به اکوسیستم مونترال ممنوع است.
- محصولات ساخته شده از پوست سگ یا گربه.
- داروهای غیرمجاز مانند Absinthe، Rohypnol و Fen-Phen.
- نمونههای بیولوژیکی خطرناک: مانند قارچها، نرمتنان، بافتهای دامی، گیاهان، ویروسها و کشتهای باکتریایی (مگر با مجوز رسمی برای تحقیقات).
- اشیای فرهنگی با ارزش تاریخی: اشیایی که دارای اهمیت تاریخی برای کشور مبدا هستند و بدون مجوز صادرات از آن کشور خارج شده باشند.
- پول نقد و ابزارهای قابل معامله بیش از 10,000 دلار که اظهار نشده باشد.
- تنباکو و مشتقات آن (بیش از حد مجاز): محدودیتهایی برای ورود سیگار، سیگار برگ و تنباکو وجود دارد.
- اسباب بازیهای خطرناک برای کودکان.
برای جلوگیری از مشکلات متعدد در صورت همراه داشتن موارد ممنوعه پیشنهاد می کنیم ابتدا با شماره 57669-021 در تماس باشید و پس از ارائه اطلاعات در خصوص نوع محموله ای که قصد ارسال ان به مونترال را دارید به کارشناسان ما از امکان یا عدم امکان انتقال ان مطمئن شوید.
ارسال لوازم منزل به مونترال
یکی از مهمترین ویژگی ها و خدمات شرکت آنی بار در ارسال بار به مونترال را می توان انتقال اقلام و لوازم خانه دانست که برای انتقال لوازم و اثاثیه مهاجرین محترم بسیار مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود .
ارسال لوازم منزل از قبیل مبلمان، اجاق گاز و یخچال، پیانو، فرش، کمد و تخت خواب تابلوی نقاشی، ظروف و البسه و… چه به صورت اثاثیه کامل و چه به صورت خرده باری نیز توسط شرکت آنی بار انجام میشود و از طریق روش حمل هوایی و دریایی می توانید محموله خود را منتقل کنید.
در سال های گذشته ، معمولا افرادی که به مونترال یا سایر نقاط جهان مهاجرت می کردند ابتدا تمامی اثاثیه و لوازم خانه خود را در ایران به فروش می رساندن و سپس در شهر مقصد مجدد اقدام به خرید آنها می کردند که همین موضوع هزینه های بسیار زیادی را به انها تحمیل می نمود. شرکت آنی بار با ارائه خدمات انتقال اثاثیه خانه ، این امکان را فراهم نموده است تا مهاجرین گرامی امکان انتقال اثاثیه و لوازم خانه خود را به مونترال داشته باشند و هزینه های مهاجرت انها تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.
از آنجایی که طبق قوانین مونترال مهاجرین امکان انتقال اثاثیه خانه خود از کشور مبداء به این کشور را دارند ، پس از انجام فرایند مهاجرت و اخذ شهروندی این کشور می توانید اثاثیه خانه خود را به صوترت کلی یا جزئی به مونترال کنید و با رعایت برخی قوانین از پرداخت عوارض گمرکی نیز معاف باشید .
برای ارسال اثاثیه و لوازم منزل به مونترال ، در صورتی که حجم محموله شما کم باشد روش حمل هوایی مناسب ترین راهکار برای انتقال سریع آنها می باشد اما در صورتی که قصد دارید اثاثیه خانه خود را به صورت کامل به مونترال منتقل کنید می توانید از طریق حمل دریایی و در مدت حدود 50 روز محموله ی خود را به مونترال منتقل کنید که از نظر هزینه کاملا مقرون به صرفه است.
برای انتقال اثاثیه و لوازم منزل از ایران به مونترال باید مراحل زیر انجام شود :
- انتخاب روش حمل متناسب با شرایط اثاثیه
- بسته بندی و تهیه پکینگ لیست
- انتقال محموله به گمرک مورد نظر
- انجام تشریفات گمرکی
- بارگیری و آغاز فرایند انتقال
- تحویل در گمرک مونترال
برای آشنایی بیشتر با خدمات ارسال بار اثاثیه خانه به مونترال می توانید با شماره 57669-021 در تماس باشید و به صورت رایگان با کارشناسان و متخصصین آنی بار مشاوره نمایید.
ارسال حیوانات خانگی از ایران به مونترال
علاوه بر ارسال بار و کالا های تجاری از ایران به مونترال ، یکی از خدماتی که آنی بار برای انتقال محموله های شما به مونترال ارائه می نماید ارسال حیوانات خانگی است. در این خدمات، حیوانات خانگی که ممنوعیت انتقال بین کشور ها را ندارند به صورت ساده و سریع از طریق حمل هوایی منتقل میشوند و شما می توانید حیوانات خود را برای سفر یا مهاجرت به همراه خود داشته باشید.
در این فرایند حیواناتی مانند سگ ، گربه ، پرندگان غیر شکاری و غیره که به عنوان حیوان خانگی شناسایی می شوند قابل ارسال هستند و در صورتی که فرایند های قبل از ارسال حیوانات به خوبی طی شوند امکان ارسال آنها به مونترال در مدت زمان کوتاهی فراهم خواهد شد.
برای ارسال حیوانات به مونترال می بایست ابتدا اقدام به دریافت شناسنامه حیوان نموده و فرایند های واکسیناسیون و تزریق چیپ اطلاعات که توسط مراکز معتبر تحت قرارداد با آنی بار انجام میشود نمود. پس از انجام این فرایند ها، قفس مناسب بر اساس ابعاد و نوع حیوان به شما عزیزان معرفی می شود که از نظر شرکت های هواپیمایی قابل قبول می باشد. در نهایت ، حیوانات از طریق فرودگاه امام خمینی و همراه با پروازی که صاحب آنها در آن حضور دارد به مونترال منتقل می شوند.
برای ارسال حیوانات خانگی به مونترال ، قوانین سخت گیرانه ای توسط مونترال در نظر گرفته شده است و در برخی موارد نیاز به قرنطینه حیوانات به مدت 20 روز قبل یا بعد از ارسال آنها به مونترال نیز وجود دارد. علاوه بر این ، برای ارسال حیوانات می بایست صاحب حیوان نیز در پروازی که حیوان با آن منتقل می شود حضور داشته باشد که همین موضوع نیازمند هماهنگی های بیشتری می باشد.
برای ارسال حیوانات خانگی به مونترال می توانید با شماره 57669-021 در تماس باشید و کاملترین و تخصصی ترین خدمات را پس از مشاوره به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.
ارسال مواد غذایی از ایران به مونترال
ارسال مواد غذایی از ایران به مونترال نیازمند بررسی دقیق قوانین و مقررات گمرکی و بهداشتی این کشور است، زیرا این کشور در زمینه واردات مواد غذایی بسیار سختگیرانه عمل میکند تا سلامت شهروندان و امنیت زیستی خود را تضمین نماید. به طور کلی، ارسال مواد غذایی به مونترال هم به صورت شخصی و هم به صورت فریت بار امکانپذیر است، اما هر کدام شرایط و محدودیتهای خاص خود را دارند.
اگر قصد دارید به عنوان مسافر، مقداری مواد غذایی را به همراه خود به مونترال ببرید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول اینکه، تمامی مواد غذایی باید به طور دقیق اظهار شوند. عدم اظهار مواد غذایی میتواند منجر به جریمه، توقیف کالا و حتی ممنوعیت ورود به کانادا شود.
دوم اینکه، برخی از مواد غذایی به طور کلی ممنوع هستند. به عنوان مثال، گوشت خام یا فرآوری نشده، محصولات لبنی غیر پاستوریزه، برخی از میوهها و سبزیجات تازه، و خاک و گیاهان به دلیل خطر انتقال بیماریها و آفات، اجازه ورود به کانادا را ندارند.
سوم اینکه، برخی از مواد غذایی نیاز به مجوز دارند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید مقدار زیادی مواد غذایی بستهبندی شده تجاری را به همراه ببرید، ممکن است نیاز به دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی کانادا (Health Canada) داشته باشید.
چهارم اینکه، مواد غذایی باید به طور ایمن و بهداشتی بستهبندی شوند. بستهبندی باید به گونهای باشد که از نشت، آلودگی و فساد مواد غذایی جلوگیری کند. همچنین، بهتر است برچسبی حاوی نام، ترکیبات و تاریخ انقضای مواد غذایی روی بستهبندی نصب شود.
پنجم اینکه، به محدودیتهای وزنی و حجمی شرکت هواپیمایی توجه کنید. هر شرکت هواپیمایی محدودیتهای خاصی در مورد وزن و ابعاد بار مجاز دارد. اگر وزن یا ابعاد بار شما از حد مجاز بیشتر باشد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار شوید.
اگر قصد دارید مقدار زیادی مواد غذایی را به کانادا ارسال کنید، بهتر است از روش فریت بار استفاده کنید. در این روش، مواد غذایی را به یک شرکت حمل و نقل بینالمللی تحویل میدهید و آنها مسئولیت انتقال مواد غذایی به مونترال را بر عهده میگیرند. فریت بار معمولاً گرانتر از روش ارسال شخصی است، اما امکان ارسال حجم بیشتری از مواد غذایی را فراهم میکند.
پس از رسیدن مواد غذایی به مونترال، گمرک کانادا آنها را مورد بازرسی قرار میدهد. اگر مواد غذایی با قوانین و مقررات کانادا مطابقت داشته باشند، اجازه ورود به کشور را خواهند داشت. در غیر این صورت، ممکن است توقیف، معدوم یا به کشور مبدأ بازگردانده شوند.
برای ارسال بار و کالا به مونترال می توانید با شماره 57669-021 در تماس باشید و پس از مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در اسرع وقت محموله خود را منتقل کنید.
آیا امکان ارسال خشکبار به مونترال وجود دارد ؟
بله این امکان فراهم است اما برای ارسال خشکبار ایرانی به مونترال باید قوانین و شرایط خاصی را مدنظر قرار داد. ارسال خشکبار به 2 صورت مسفاری و تجاری انجام میشود که در روش مسافری محدودیت وزنی برای خشکبار در نظر گرفته می شود اما در ارسال تجاری ابتدا باید مجوز صادرات از مراجع ایران و سپس ثبت سفارش واردات از مونترال انجام شود. در روش ارسال تجاری برای انتقال خشکبار ایرانی نیاز به کارت بازرگان نیز وجود دارد.
به طور کلی، خشکبارهای زیر معمولاً مشکلی برای ورود به کانادا ندارند:
- انواع میوههای خشک: کشمش، خرما، انجیر خشک، زردآلو خشک، آلو خشک، برگه هلو و غیره.
- انواع آجیل: گردو، بادام، پسته، فندق، بادام زمینی، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان و غیره.
اگر خشکبار به صورت شخصی و به مقدار محدود به مونترال ارسال شود، معمولاً سختگیری کمتری وجود دارد. با این حال، مقادیر بسیار زیاد ممکن است مشمول مقررات واردات تجاری شوند.بر اساس قوانین گمرکی برای مصرف شخصی، محدودیت وزنی برای میوهها و سبزیجات خشک (به طور کلی) 20 کیلوگرم است. برای آجیل، محدودیت مشابه 20 کیلوگرم ذکر شده است.
شرکت حمل و نقل آنی بار به عنوان یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات ارسال بار به مونترال امکان ارسال خشکبار به صورت تجاری و شخصی را در اسرع وقت برای شما عزیزان فراهم می نماید. برای شروع فرایند ارسال خشکبار به مونترال کافیست با شماره 57669-021 در تماس باشید و با ارائه اطلاعات در خصوص وزن و حجم و نوع خشکبار خود از بهترین روش برای انتقال آن مطلع شوید.
لازم به ذکر است که علاوه بر ارسال کالاهای تجاری ، ارسال خشکبار نیز به صورت کامل تحت پوشش بیمه نامه انجام خواهد شد.
ارسال فرش از ایران به مونترال
ارسال فرش دستباف از ایران به مونترال، چه به صورت مسافری و چه تجاری، نیازمند آگاهی کامل از قوانین صادراتی ایران و مقررات وارداتی کانادا است. فرش دستباف ایرانی به دلیل ارزش هنری و فرهنگی بالا، از حساسیتهای خاصی در گمرک برخوردار است.
مهاجران و ساکنان جدید مونترال معمولاً میتوانند لوازم شخصی و اثاثیه خود، از جمله فرش دستباف، را بدون پرداخت عوارض وارد کنند. با این حال، شرط آن این است که این اقلام برای استفاده شخصی باشند، جنبه تجاری نداشته باشند، و حداقل شش ماه قبل از ورود شما به کانادا در مالکیت و استفاده شما بوده باشند. همچنین، باید این اقلام را ظرف مدت مشخصی (معمولاً یک سال) پس از ورود خود به مونترال وارد کنید.
در حالت مسافری، معمولاً فرشها را به صورت اضافه بار هوایی (فریت بار مسافری) ارسال میکنند. این روش سریعتر از حمل دریایی است و بار شما چند روز قبل از پرواز شما به مونترال ارسال میشود و پس از رسیدن به فرودگاه مونترال، میتوانید با مراجعه به گمرک فرودگاه آن را تحویل بگیرید. این روش معمولاً ارزانتر از پرداخت جریمه اضافه بار در کانتر ایرلاین است.
طبق مقررات فعلی ایران، هر مسافر مجاز است تا ۲۰ الی ۲۴ متر مربع فرش دستباف را از کشور خارج کند. در این سقف متراژ، محدودیتی از نظر تعداد تختههای فرش وجود ندارد، یعنی میتوانید چند تخته فرش کوچکتر را به همراه داشته باشید.
لازم به ذکر است که خارج کردن فرشهایی که از نظر میراث فرهنگی و تاریخی دارای ارزش نفیس و ملی هستند، ممنوع است. تشخیص این موضوع بر عهده کارشناسان گمرک و سازمان میراث فرهنگی است.
ارسال کتاب از ایران به مونترال
ارسال کتاب از ایران به مونترال به دو روش مسافری و فریت بار امکانپذیر است که هر کدام شرایط و ملاحظات خاص خود را دارند. انتخاب روش مناسب بستگی به حجم کتابها، بودجه و زمانبندی شما دارد.
اگر حجم کتابهای شما کم است و به عنوان بخشی از وسایل شخصیتان قصد انتقال آنها را دارید، میتوانید از روش مسافری استفاده کنید. در این روش، کتابها را در چمدانهای خود بستهبندی کرده و به همراه خود به هواپیما میبرید.
توجه داشته باشید که هر شرکت هواپیمایی محدودیتهای خاصی در مورد وزن و ابعاد بار مجاز دارد. قبل از سفر، حتماً با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و از این محدودیتها مطلع شوید. در صورتی که وزن یا ابعاد بار شما از حد مجاز بیشتر باشد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار شوید.
علاوه بر محدودیتهای شرکت هواپیمایی، قوانین گمرکی کانادا نیز محدودیتهایی را برای ورود کتاب به این کشور تعیین کردهاند. به طور کلی، ورود کتابهای استفاده شده و شخصی معمولاً مشکلی ندارد، اما اگر قصد دارید تعداد زیادی کتاب نو و تجاری را وارد کنید، ممکن است مشمول مالیات و عوارض گمرکی شوید.
همچنین، به خاطر داشته باشید که حمل برخی از کتابها ممکن است ممنوع باشد. به عنوان مثال، کتابهایی که حاوی مطالب غیراخلاقی، نژادپرستانه یا تحریکآمیز باشند، اجازه ورود به مونترال را نخواهند داشت.
برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در گمرک، توصیه میشود که مدارکی دال بر شخصی بودن و استفاده شدن کتابها به همراه داشته باشید. به عنوان مثال، میتوانید فاکتور خرید کتابها یا نامهای از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی خود ارائه دهید که در آن نیاز شما به این کتابها برای تحصیل یا تحقیق ذکر شده باشد.
اگر حجم کتابهای شما زیاد است و نمیتوانید آنها را به صورت مسافری حمل کنید، میتوانید از روش فریت بار استفاده کنید. در این روش، کتابها را به یک شرکت حمل و نقل بینالمللی تحویل میدهید و آنها مسئولیت انتقال کتابها به مونترال را بر عهده میگیرند.
فریت بار معمولاً گرانتر از روش مسافری است، اما امکان ارسال حجم بیشتری از کتابها را فراهم میکند. همچنین، شرکتهای حمل و نقل بینالمللی معمولاً تجربه بیشتری در زمینه انجام امور گمرکی دارند و میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند.
برای فریت بار کتابها، باید ابتدا با یک شرکت حمل و نقل بینالمللی معتبر تماس بگیرید و از آنها در مورد هزینهها، زمان تحویل و مراحل گمرکی سوال کنید. شرکت حمل و نقل به شما کمک خواهد کرد تا اسناد مورد نیاز را تهیه کنید و کتابها را به صورت مناسب بستهببندید.
هزینه فریت بار معمولاً بر اساس وزن و حجم کتابها محاسبه میشود. همچنین، هزینههای دیگری مانند هزینه بیمه، هزینه گمرکی و هزینه ترخیص کالا نیز ممکن است به آن اضافه شود.
زمان تحویل کتابها به مونترال معمولاً بین چند هفته تا چند ماه طول میکشد. این زمان بستگی به نوع حمل و نقل (هوایی یا دریایی)، مسیر حمل و نقل و شرایط گمرکی دارد.
شرکت آنی بار چه در خصوص ارسال بار و کالاهای تجاری به مونترال و چه در خصوص ارسال کتاب و کالاهای فرهنگی به شهر به صورت همه روزه از طریق شماره 57669-021 بهترین و تخصصی ترین خدمات مشاوره ای را در اختیار شما قرار میدهد. شما می توانید به صورت تلفنی و حضوری با کارشناسان انی بار مشاوره نموده و محموله های خود را به راحتی ارسال کنید.
ارسال اضافه بار مسافری به مونترال
همانطوئر که میدانید بسیاری از مسافران، بهویژه دانشجویان، مهاجران یا افرادی که قصد اقامت طولانیمدت در خارج از کشور را دارند، معمولا با چالش حمل اضافه بار و هزینه های گزاف آن مواجه میشوند و مشکلات زیادی برای ایشان ایجاد می شود.
برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز هزینه های بسیار بالا در انتقال اضافه بار مسافری ، شرکت آنی بار راهکار استفاده از فریت بار مسافری مونترال را ارائه نموده است که از این طریق با حدود 30 تا 70 درصد قیمت کمتر امکان ارسال اضافه بار مسافری به مونترال برای شما فراهم خواهد شد.
در این روش ، افرادی که قصد دارند به مونترال سفر کنند معمولا 3 یا 4 روز قبل از پرواز خود ، اضافه بار را به کارشناسان آنی بار در فرودگاه مونترال تحویل می دهند و این محموله به صورت جداگانه به مونترال منتقل خواهد شد. پس از اینکه بار شما به فرودگاه بینالمللی مونترال-پییر الیوت ترودو (Pierre Elliott Trudeau International Airport – YUL) رسید، شرکت هواپیمایی (یا نماینده آن در مونترال) به شما اطلاع خواهد داد. این اطلاعرسانی معمولاً به صورت تماس تلفنی، ایمیل، یا ارسال نوتیفیکیشن پستی صورت میگیرد و گیرنده محموله می تواند با در دست داشتن مدارک لازم، به دفتر آژانس خدمات مرزی کانادا (Canada Border Services Agency – CBSA) در فرودگاه مونترال مراجعه کند و محموله خود را دریافت نماید
استفاده از روش ارسال بار به صورت فریت بار مسافری به مونترال علاوه بر کاهش هزینه های سفر به این شهر می تواند در سهولت و آزادی عمل در زمان سفر نیز موثر باشد .
ارسال لوازم دانشجویی از ایران به مونترال
برای دانشجویانی که قصد عزیمت به مونترال کانادا را دارند، فریت بار لوازم دانشجویی راهکاری کارآمد برای جابجایی وسایل شخصی، کتابها و سایر اقلام ضروری است که امکان حمل آنها با بار همراه مسافر وجود ندارد یا صرفه اقتصادی ندارد. این شیوه حمل و نقل، به دلیل حجم بالای اثاثیه دانشجویان، از نظر هزینه و سهولت، معمولاً به صرفهتر از پرداخت جریمه اضافه بار در فرودگاه است.
فریت بار به معنای ارسال بار به صورت جداگانه از مسافر و از طریق خطوط هوایی یا دریایی است. در مورد لوازم دانشجویی، این بارها ماهیت تجاری ندارند و صرفاً شامل اثاثیه شخصی، کتابها، لوازم تحریر، پوشاک، و سایر وسایلی میشوند که دانشجو برای اقامت و تحصیل خود در مونترال به آنها نیاز دارد. این روش به دانشجو اجازه میدهد تا با پرداخت هزینهای مقرون به صرفهتر، حجم بیشتری از وسایل خود را به مقصد برساند.
برای ارسال فریت بار دانشجویی، ارائه مدارک زیر ضروری است:
- کپی پاسپورت و کارت ملی فرستنده: این مدارک برای شناسایی و انجام تشریفات گمرکی در ایران لازم است.
- کپی بلیط پرواز: برای تأیید وضعیت مسافری و دانشجویی.
- نامه پذیرش از دانشگاه یا ویزای دانشجویی کانادا: این مدارک برای اثبات وضعیت دانشجویی و استفاده از معافیتهای گمرکی در کانادا حیاتی هستند.
- لیست بستهبندی (Packing List): فهرستی دقیق و انگلیسی از تمامی اقلام موجود در بار، شامل تعداد، نوع، و ارزش تقریبی آنها. این لیست برای گمرک مبدأ و مقصد بسیار مهم است.
- آدرس کامل گیرنده و فرستنده: شامل شماره تلفن و ایمیل.
هزینه فریت بار از ایران به مونترال بر اساس وزن قابل شارژ (که میتواند وزن واقعی یا وزن حجمی باشد)، نوع بار، و خدمات انتخابی (مانند بستهبندی حرفهای، بیمه، خدمات درب به درب) محاسبه میشود. به طور کلی، هرچه وزن بار بیشتر باشد، هزینه هر کیلوگرم آن کمتر میشود. علاوه بر هزینه حمل پایه، هزینههایی مانند تشریفات گمرکی در مبدأ، بیمه بار، هزینههای تخلیه و انبارداری در فرودگاه مونترال و در صورت نیاز، هزینههای ترخیصکار در کانادا نیز به آن اضافه میشود. توصیه میشود برای دریافت یک برآورد دقیق، از چند شرکت حمل و نقل معتبر پیشفاکتور بگیرید.
ارسال زعفران از ایران به مونترال
ارسال زعفران از ایران به مونترال هم به شکل همراه مسافر و هم از طریق فریت بار امکانپذیر است، اما هر روش شرایط و محدودیتهای خاص خود را دارد که باید به آنها توجه کرد تا مشکلی در روند ارسال محموله ها ایجاد نشود.
برای ارسال شخصی زعفران به مونترال ، شما میتوانید مقداری از این محصول را در قالب وسایل شخصی خود به همراه داشته باشید. مهمترین نکته این است که مقدار زعفران باید برای مصرف شخصی معقول باشد و نباید جنبه تجاری پیدا کند که این مقدار در حال حاضر حدود 100 تا 150 گرم به ازای هر پاسپورت است. همچنین، لازم است مقدار زعفران و ارزش آن را در فرم اظهارنامه گمرکی فرودگاه مونترال به دقت اعلام کنید. عدم اظهار یا اظهار خلاف واقع میتواند منجر به جریمه و توقیف کالا شود. بستهبندی زعفران نیز اهمیت دارد؛ بهتر است از بستهبندیهای اصلی و دارای مهر و موم استفاده کنید تا اصالت و کیفیت آن حفظ شود. به یاد داشته باشید که زعفران به عنوان یک ماده غذایی، مشمول قوانین سازمان غذا و داروی کانادا (Health Canada) است و ممکن است مورد بازرسی قرار گیرد.
در روش فریت بار برای مونترال، شما میتوانید مقدار بیشتری زعفران را از طریق خدمات شرکت حمل و نقل بینالمللی آنی بار به مونترال ارسال کنید. در ارسال تجاری به مونترال بستهبندی زعفران باید به صورت حرفهای و با رعایت استانداردهای بینالمللی انجام شود تا از آسیب دیدن و آلودگی آن جلوگیری شود. مدارکی مانند فاکتور فروش، گواهی مبدأ، گواهی بهداشت و مجوز صادرات از سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برای انجام امور گمرکی ضروری هستند. قبل از ارسال، حتماً با قوانین و مقررات واردات مواد غذایی به کانادا آشنا شوید و از پرداخت هزینههای گمرکی و مالیاتهای مربوطه اطمینان حاصل کنید. همچنین، بیمه کردن بار برای جلوگیری از خسارات احتمالی در طول حمل و نقل توصیه میشود. در نهایت، به خاطر داشته باشید که واردات زعفران به کانادا ممکن است مشمول محدودیتهای مقداری و بهداشتی باشد، بنابراین قبل از هر اقدامی، اطلاعات لازم را از مراجع ذیصلاح کسب کنید.
آیا امکان ارسال لوازم آرایشی به مونترال وجود دارد ؟
ارسال لوازم آرایشی به مونترال، چه به صورت شخصی و چه تجاری، بهطور کلی امکانپذیر است اما با محدودیتهایی همراه است. در حالت شخصی، اگر مقدار لوازم آرایشی محدود و برای مصرف فردی باشد، معمولاً مشکلی در ترخیص آن وجود ندارد، بهویژه اگر در چمدان مسافر یا بهصورت فریت بار مسافری ارسال شود. با این حال، برخی اقلام مانند عطر، اسپری، یا محصولات دارای الکل ممکن است مشمول محدودیتهای گمرکی یا ممنوعیت باشند و در صورت عدم رعایت، ممکن است در گمرک کانادا توقیف شوند یا نیاز به ارائه مدارک خاص داشته باشند.
در حالت تجاری، ارسال لوازم آرایشی نیازمند رعایت مقررات واردات کانادا است. شرکت صادرکننده باید دارای کارت بازرگانی باشد و مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی کانادا (Health Canada) را برای هر محصول دریافت کند. همچنین ارائه مدارکی مانند فاکتور فروش، پکینگ لیست، گواهی بهداشت، و در برخی موارد برگه MSDS برای مواد شیمیایی الزامی است. علاوه بر این بستهبندی نیز باید مطابق با استانداردهای بینالمللی باشد و اطلاعات کامل محصول روی آن درج شده باشد تا امکان ترخیص آن در گمرک مونترال فراهم باشد
بیمه نامه کامل برای ارسال بار به مونترال
هنگام ارسال بار از ایران به مونترال، که شامل مسیر طولانی بینالمللی است، موضوع بیمهنامه باربری از اهمیت حیاتی برخوردار میشود. این بیمهنامه به عنوان یک پوشش حفاظتی در برابر خطرات احتمالی در طول فرآیند حمل و نقل عمل میکند و میتواند آرامش خاطر قابل توجهی را برای فرستنده و گیرنده بار به ارمغان آورد.
مسیر حمل بار از ایران به مونترال در کانادا، شامل مراحل مختلفی است که هر یک دارای ریسکهای خاص خود هستند. این ریسکها میتوانند شامل آسیبدیدگی در حین بارگیری و تخلیه، حوادث رانندگی یا دریایی، آتشسوزی، سرقت، گم شدن کالا و حتی بلایای طبیعی باشند. بدون بیمهنامه، در صورت بروز هر یک از این حوادث، تمامی خسارت بر عهده صاحب بار خواهد بود که میتواند منجر به ضررهای مالی سنگینی شود. بنابراین، بیمهنامه باربری نه تنها یک هزینه اضافی نیست، بلکه یک سرمایهگذاری ضروری برای حفاظت از ارزش مالی کالاهای شما محسوب میشود.
به طور کلی، شرکتهای بیمه برای باربری بینالمللی پوششهای متنوعی را ارائه میدهند که اصلیترین آنها شامل سه نوع است:
۱. پوشش بیمه C (کمترین پوشش): این نوع بیمه، حداقل پوشش را ارائه میدهد و معمولاً شامل خطرات ناشی از آتشسوزی، انفجار، به گل نشستن یا غرق شدن کشتی، واژگونی وسیله نقلیه زمینی و تخلیه اضطراری کالا در بندر پناهگاه میشود. این پوشش برای کالاهای با ارزش کمتر یا زمانی که فرستنده تمایل به پرداخت هزینه کمتری دارد، مناسب است، اما ریسکهای بسیاری را پوشش نمیدهد.
۲. پوشش بیمه B (پوشش متوسط): علاوه بر موارد تحت پوشش بیمه C، این نوع بیمه، خطراتی مانند زلزله، آتشفشان، صاعقه، پرت شدن کالا از کشتی به دریا، ورود آب دریا، رودخانه یا دریاچه به کانتینر یا وسیله حمل، و تلف شدن کلی بسته در اثر افتادن را نیز پوشش میدهد. این گزینه تعادل خوبی بین هزینه و پوشش ارائه میدهد.
۳. پوشش بیمه A (کاملترین پوشش): این جامعترین نوع بیمه است که تمامی خطرات و حوادث احتمالی را پوشش میدهد، مگر مواردی که به صراحت در بیمهنامه مستثنی شده باشند. این شامل خسارتهای ناشی از سهلانگاری، ضربه، شکستگی، خط و خش، سرقت جزئی، و تمامی بلایای طبیعی است. این پوشش برای کالاهای با ارزش بالا، شکننده و حساس، مانند فرشهای نفیس، لوازم الکترونیکی، یا اثاثیه منزل، اکیداً توصیه میشود و بالاترین سطح آرامش خاطر را فراهم میآورد.
هزینه بیمهنامه باربری معمولاً درصدی از ارزش اعلام شده کالا است. این ارزش باید به دقت توسط فرستنده تعیین و اظهار شود. اظهار ارزش کمتر از میزان واقعی بار ممکن است در صورت بروز خسارت، منجر به عدم پوشش کامل بیمه شود.
چه مدارکی برای ارسال بار به مونترال لازم است ؟
همانطور که می دانید ، انتقال بار از ایران به مونترال نیز مانند سایر خدمات باربری به خارج از کشور نیازمند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرکات ایران و مونترال دارد و همین موضوع نیاز به مدارک را روشن می کند. برای انتقال کالاهای شخصی و تجاری به مونترال باید مدارکی برای اثبات مالکیت و تطبیق با قوانین هر دو کشور ارائه شود که معمولا برای کالاهای شخصی مدارک هویتی و برای کالاهای تجاری مدارک بیشتری لازم است. برای ارسال بار به مونترال از ایران، مدارک زیر به طور کلی مورد نیاز است:
مدارک مربوط به فرستنده و گیرنده:
- کپی پاسپورت یا کارت ملی فرستنده و گیرنده
- آدرس کامل و دقیق فرستنده و گیرنده به همراه کد پستی و شماره تلفن
- در صورت شرکت بودن فرستنده یا گیرنده، کپی روزنامه رسمی، اساسنامه و مدارک ثبت شرکت مورد نیاز است.
مدارک مربوط به بار:
- فاکتور تجاری (Commercial Invoice): این فاکتور شامل جزئیات کامل کالاها از جمله شرح دقیق، تعداد، وزن، ارزش واحد و ارزش کل، شرایط پرداخت و Incoterms (اصطلاحات بینالمللی بازرگانی) میباشد. معمولاً به زبان انگلیسی تهیه میشود و باید دارای مهر و امضای فرستنده باشد.
- لیست عدلبندی (Packing List): این لیست جزئیات بستهبندی کالاها، تعداد بستهها، محتویات هر بسته و وزن و ابعاد هر بسته را مشخص میکند.
- بارنامه (Bill of Lading یا Air Waybill): این مدرک توسط شرکت حمل و نقل صادر میشود و رسید تحویل کالا و قرارداد حمل محسوب میشود. نوع بارنامه (دریایی یا هوایی) بستگی به روش حمل دارد.
- گواهی مبدا (Certificate of Origin): این گواهی نشان میدهد که کالا در کدام کشور تولید شده است. ممکن است بر اساس نوع کالا و مقررات گمرکی مورد نیاز باشد.
- مجوزهای صادراتی (Export Permits): بسته به نوع کالای ارسالی، ممکن است نیاز به اخذ مجوزهای خاص از سازمانهای مربوطه در ایران باشد (مانند مجوز جهاد کشاورزی برای محصولات کشاورزی، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کالاهای صنعتی و غیره).
- بیمهنامه (Insurance Policy): اگر بار شما بیمه شده باشد، ارائه بیمهنامه الزامی است.
- سایر مدارک: بسته به نوع کالا و درخواست گمرک ، ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد، مانند گواهی بهداشت، گواهی استاندارد، و غیره.
آماده سازی مدارک قبل از انتقال آنها به گمرک ایران و یا در زمان ورود محموله به گمرک مونترال ( چه هوایی و چه دریایی ) از مهمترین موارد است که در سرعت روند ترخیص کالا موثر است. در صورت نقص مدارک ، تا 24 ساعت هزینه انبارداری به محموله تعلق نخواهد گرفت و پس از ان به صورت روزانه مبلغی به عنوان هزینه انبارداری نیز به هزینه ترخیص کالا اضافه خواهد شد.
برای جلوگیری از این پیش امد ، بهتر است ابتدا با کارشناسان مجموعه آنی بار در خصوص تهیه مدارک لازم مشاوره نمایید تا بدون مشکل امکان ترخیص کالا در هر 2 گمرک فراهم گردد.
نحوه دریافت محموله های ارسال شده در مونترال
محموله هایی که از ایران به مونترال ارسال می شوند در ابتدا به اداره گمرک ( هوایی یا دریایی ) منتقل می شوند تا کارشناسان گمرک مونترال با بررسی مدارک و محموله اجازه ورود ان به این شهر را صادر نمایند.
اگر محموله بهصورت هوایی ارسال شده باشد، معمولاً از طریق فرودگاه بینالمللی مونترال (Pierre Elliott Trudeau International Airport) وارد کشور میشود و پس از رسیدن بار، گیرنده باید با ارائه مدارکی نظیر بارنامه هوایی، مدارک هویتی، و در صورت لزوم، اسناد تجاری مانند فاکتور و مجوز واردات، به اداره گمرک مراجعه کرده و مراحل ترخیص را انجام دهد.
در ارسال بار دریایی به مونترال، ورود کالا از طریق بندر مونترال انجام میگیرد. این روش اغلب برای بارهای حجیم یا تجاری استفاده میشود و در ترخیص محموله های دریایی نیازمند ارائه بارنامه دریایی، اسناد تجاری، مدارک شناسایی گیرنده و در برخی موارد گواهی بازرسی و گندزدایی است. فرآیند تخلیه، بررسی و ترخیص در بندر زمانبرتر از مسیر هوایی است اما برای بسیاری از محمولهها مقرونبهصرفهتر محسوب میشود.
نکته مهم : بارهای شخصی معمولاً با پته مسافری ترخیص میشوند و مشمول عوارض نیستند اما بارهای تجاری نیازمند کارت بازرگانی و مجوز واردات هستند.
هزینه ارسال بار به مونترال چطور محاسبه می شود ؟
هزینه حمل بار بینالمللی از ایران به مونترال بهطور کلی بر اساس مجموعهای از شاخصهای فنی و اجرایی محاسبه میشود. در مورد مسیر ایران به مونترال، اولین مؤلفه تعیینکننده، نوع کالا است. فرستادن بارهای استاندارد مثل لباس، کتاب، لوازم منزل، اقلام فرهنگی یا سوغاتی در دستهی بارهای عادی قرار میگیرد که نیاز به مدارک یا مجوز خاصی ندارد. اما اگر کالا شامل تجهیزات صنعتی، کالاهای حساس، محصولات غذایی یا دارو باشد، ورود به دسته کالاهای مشروط یا تخصصی میافتد که معمولاً با افزایش هزینه همراه است، چرا که نیاز به دریافت مجوزهایی از جمله گواهی بهداشت، تأییدیه استاندارد یا مدارک قرنطینهای دارد.
گام بعدی، وزن و حجم بار است. در حمل هوایی، هزینه معمولاً بر اساس وزن حجمی یا Volume Weight محاسبه میشود. برای تعیین آن، از فرمول طول × عرض × ارتفاع بر حسب سانتیمتر تقسیم بر عدد ۶۰۰۰ استفاده میشود. اگر این وزن بالاتر از وزن واقعی باشد، ملاک محاسبه نهایی خواهد بود. این مسئله بهویژه برای اقلام سبک ولی حجیم، مثل لحاف یا فرش، مهم است. در مقابل، در حمل دریایی، معمولاً از واحد متر مکعب استفاده میشود، یعنی اگر بار شما یک متر مکعب فضا اشغال کند، براساس نرخ حمل دریایی برای هر CBM (Cubic Meter) قیمتگذاری میشود. اگر بار خیلی حجیم و سنگین باشد، گزینه ارسال با کانتینر کامل (FCL) میتواند مقرونبهصرفهتر باشد.
نوع سرویس انتخابی نیز نقش قابلتوجهی در هزینهها دارد. اگر شما بخواهید صرفاً بار را در فرودگاه یا بندر تحویل دهید، هزینه پایینتر خواهد بود. اما در صورتی که بخواهید خدمات اضافی مانند بستهبندی حرفهای، صدور بارنامه، بیمهنامه بینالمللی، انبارداری یا تحویل درب به درب را نیز داشته باشید، هزینهها بهتناسب اضافه خواهد شد. همچنین اگر در کشور مقصد نیاز به همکاری با شرکت محلی برای ترخیص یا تحویل نهایی باشد، این بخش از خدمات نیز در محاسبات لحاظ میشود.
در مورد مسیر حمل نیز نکته مهمی وجود دارد. چون پرواز مستقیمی از ایران به مونترال وجود ندارد، معمولاً بارها به کشورهای واسطه مانند امارات یا ترکیه فرستاده شده و از آنجا به مونترال منتقل میشوند. این عبور از مسیرهای واسطه، علاوه بر افزایش زمان حمل، هزینههای ترانزیت، بارگیری مجدد و هماهنگیهای فنی را نیز به هزینه نهایی اضافه میکند.
از منظر گمرکی، کانادا یکی از کشورهایی است که برای واردات کالا سختگیریهای خاص خود را دارد، بهویژه در مورد مواد غذایی، دارو، محصولات گیاهی و اقلام با منشأ حیوانی. هر کالایی که وارد مونترال میشود، باید مطابق با ضوابط سازمان CBSA (آژانس خدمات مرزی کانادا) بررسی شود و برخی اقلام ممکن است مشمول مالیات واردات، عوارض یا هزینههای قرنطینهای باشند. در برخی موارد، مانند ارسال زعفران یا خشکبار، گواهیهای بهداشت یا تأییدیههای بستهبندی نقش کلیدی در پذیرش کالا در مقصد ایفا میکنند.
در مجموع، هزینه نهایی ارسال بار به مونترال ترکیبی از وزن یا حجم، نوع کالا، مسیر انتخابی، خدمات جانبی، هزینههای گمرکی و مالیاتی، فصل ارسال و نرخ ارز است. در ایامی که حملونقل جهانی پرتراکم است، مثل حوالی کریسمس یا تعطیلات سال نو، افزایش تقاضا میتواند نرخها را بالا ببرد. بنابراین پیشنهاد میکنم قبل از اقدام، با مشاوران حملونقل بینالمللی آنی بار از طریق شماره 57669-021 مشورت کرده و با تعیین دقیق نوع بار و اولویتهای خود، مسیر مناسب را انتخاب کنید.
مراحل ارسال بار از ایران به مونترال چیست ؟
ارسال بار از ایران به مونترال شامل مجموعهای از مراحل مشخص و هماهنگ است که با رعایت آنها میتوان فرآیند حملونقل را بهصورت ایمن، قانونی و بدون دردسر انجام داد. این مراحل از آمادهسازی اولیه بار در ایران آغاز میشود و تا تحویل نهایی در کانادا ادامه دارد.
در گام نخست، فرستنده باید نوع بار، وزن، حجم و مقصد نهایی را مشخص کند تا بتواند مناسبترین روش حمل (هوایی یا دریایی) را انتخاب نماید. پس از آن، بستهبندی اصولی و استاندارد بار انجام میشود. این بستهبندی باید مقاوم، بهداشتی و متناسب با نوع کالا باشد تا در طول مسیر آسیبی به محموله وارد نشود. در این مرحله، تهیه فهرست دقیق اقلام (پکینگ لیست) نیز ضروری است.
پس از آمادهسازی بار، نوبت به انجام تشریفات گمرکی در ایران میرسد. اگر بار شخصی باشد، معمولاً با ارائه مدارک شناسایی، بلیت پرواز و پکینگ لیست، مراحل ترخیص سادهتر خواهد بود. اما در ارسال تجاری، مدارکی مانند کارت بازرگانی، فاکتور رسمی، گواهی مبدأ، مجوز صادرات و گواهی بهداشت (در صورت نیاز) باید ارائه شود. پس از صدور بارنامه و انجام تشریفات گمرکی، بار به شرکت حملونقل تحویل داده میشود تا از طریق مسیر انتخابشده به کانادا ارسال گردد.
پس از رسیدن محموله به فرودگاه یا بندر مورد نظر ، محموله ها به قسمت انبار گمرک منتقل می شود و تحویل گیرنده با ارائه مدارک لازم می تواند محموله را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که هزینه انبارداری در گمرک اتاوا تا 48 ساعت رایگان است و پس از آن هزینه ای به صورت روزانه بابت انبارداری دریافت می شود.